Zasady

Ustawienia Project CARS

Struktura i sesje:

  • Prywatność: Prywatne
  • Długość trwania zawodów: Okrążenia
  • Maksymalna liczba pojazdów: 16
  • Maksymalna liczba rywali: liczba graczy – host (max)
  • Wypełnij rywalami SI: Nie
  • Umiejętności przeciwnika: 100
  • Identyczne auta rywali: Nie
  • Trening 1: 24h
  • Trening 2: 0 min
  • Kwalifikacje: ustawienia eventu
  • Rozgrzewka: 0 min
  • Liczba okrążeń: ustawienia eventu
  • Obowiązkowy pitstop: nie

Warunki:

  • Tryb pogody: ustawienia eventu
  • Rodzaj daty: ustawienia eventu
  • Czas startu: ustawienia eventu
  • Progresja czasu: Czas rzeczywisty

Ograniczenia:

  • Widok wnętrza: Nie
  • Ręczna skrzynia biegów: Nie
  • Wspomaganie jazdy: Nie
  • Domyślne ustawienie sił: Nie
  • ABS: Tak
  • Kontrola stabilności: Nie
  • Kontrola trakcji: Tak
  • Uszkodzenia: Pełne uszkodzenia
  • Usterki mechaniczne: Nie
  • Zużycie opon: x5
  • Zużycie paliwa: ustawienia eventu
  • Automatyczny start silnika: Tak
  • Flagi i kary: Włączone
  • Wyłączone kolizje aut jadących pod prąd: Nie

Ustawienia Gran Turismo

Ustawienia kwalifikacji:

  • Format wyścigu: Ścigaj się razem
  • Rodzaj startu: Start z pit stopu
  • Limit czasu: pozwalający przejechać 1 okrążenie kwalifikacyjne

Ustawienia wyścigu:

  • Rodzaj startu: Pola startowe – sprawdzanie falstartu (wyjątek, wyścigi NASCAR)
  • Szyk pól startowych: Sprint – Najszybsze z przodu, Długodystansowy – Według poprzednich wyników (odwrócony)
  • Kary: Słabe
  • Zużycie Opon/Paliwa: Bardzo szybkie (w szczególnych przypadkach może być zmienione)
  • Utrata przyczepności na mokrej jezdni: Realistyczna (w szczególnych przypadkach może być zmienione)
  • Opóźnienie zakończenia wyścigu: 180 sek.
  • Widoczność uszkodzeń: Włącz
  • Uszkodzenia mechaniczne: Sprint – Lekkie, Długodystansowy – Ciężkie
  • Siła korytarza aerodynamicznego: Realistyczna

Ogranicz opcje jazdy:

  • Wychodzenie z poślizgu: Zabronione
  • Wspomaganie kierowania: Zabronione
  • Aktywne zarządzanie stabilnością (ASM): Zabronione
  • Linia pomocnicza: Dostępne
  • Kontrola trakcji (TCS): Dostępne
  • ABS: Dostępne (max 1)

Prowadzone klasyfikacje

Rodzaje:

  • sprint
  • długodystansowa
  • generalna „sumaryczna” (sprint + długodystansowa)
  • kwalifikacji (dodatkowa)

Czas trwania sezonu:

  • sezon pełny: 15 rund
  • mini sezon: 5 rund

Końcowe wyniki sezonu:

Sezon pełny:

Odrzucane są 4 najsłabsze wyniki sprintu, wyścigu długodystansowego oraz kwalifikacji.

Mini sezon:

Odrzucane są 2 najsłabsze wyniki sprintu, wyścigu długodystansowego oraz kwalifikacji jeśli liczba wyścigów przekracza 5. 1 najsłabszy wynik, jeśli liczba wyścigów mieści się w 5.

Punktacja:

  1. 25 pkt
  2. 20 pkt
  3. 16 pkt
  4. 14 pkt
  5. 12 pkt
  6. 11 pkt
  7. 10 pkt
  8. 9 pkt
  9. 8 pkt
  10. 7 pkt
  11. 6 pkt
  12. 5 pkt
  13. 4 pkt
  14. 3 pkt
  15. 2 pkt
  16. 1 pkt

(zmiana punktacji na pozycjach 6-16 od 8. sezonu)

Uwagi do punktacji Project CARS:

W wyścigu długodystansowym punkty graczom odbierają przeciwnicy AI. Przeciwnicy AI nie są liczeni do klasyfikacji. Gracz otrzymuje punkty za pozycję, na której faktycznie dojechał.

Punktacja kwalifikacji:

Maksymalna liczba punktów w sesji kwalifikacyjnej jest liczbą uczestników kwalifikacji. Każda kolejna pozycja, to punkt mniej.

Dodaj komentarz